Tuesday, April 21, 2009

"Maar....!"

"Hoe zit dat dan met je science-fiction verhaal? Werk je daar nog aan dan?"

Uhm... Ja. Nee. 
Soms.

Heel soms.

Het project werd een beetje groot. Iets té groot. Als in: 20 boeken groot. Oké, misschien overdrijf ik. 15 boeken dan. Maar dat is nog steeds een behoorlijk aantal! Zeker voor iemand die net zijn eerste stappen zet in het professioneel vertellen en tekenen van strips. 

Begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds sci-fi geek en ik wil het nog steeds afmaken. Maar wat ik vooral nú wil is direct beginnen met een verhaal te vertellen, zonder complete nieuwe werelden, technologiën en culturen hoeven te introduceren. Op dit moment vind ik het vooral belangrijk goed verhalen leren te vertellen. Verhalen in het hier en nu met mensen zoals je ze kent (of niet wilt kennen). En dat grote epische verhaal, dat komt nog wel. De schetsen en storyboards staan netjes opgeborgen en af en toe komt er iets in me op dat ik ervoor wil gebruiken, dus die stapel dikt langzaam aan. Personages veranderen, tijdlijnen worden aangepast, dialogen heen en weer geschoven, maar alles in de achtergrond. Het borrelt en bruist, alleen zie je het niet. 

To be continued...!

1 comments:

Lars said...

Nice work!

Post a Comment