Tuesday, April 21, 2009

Verloren kindje

Het is inmiddels 5 weken sinds ik mijn eerste korte beeldverhaal heb afgerond en het arme ding heeft nog steeds geen titel! Wel is hij (of is het een zij?) in zijn(of haar?) geheel te bekijken en te lezen op mijn flickr

Wat betreft het verhaal: ik krijg regelmatig vragen in hoeverre het autobiografisch is. Daarop kan ik eerlijk antwoorden dat het zeker elementen bevat uit mijn jeugd (zoals mijn reizen naar Indonesië en de rode vogel vlieger), maar verder een fictief verhaal is. 

Ohja, en wat betreft die magenta, groene en witte bloemblaadjes: die zijn afkomstig van resp. rozen-, kenanga- (bekend om zijn gebruik in Chanel No. 5 parfums) en jasmijnbloemen. Deze mix wordt in Indonesië gebruikt om uit te strooien over een graf of over de plek waar het as van een overledene is uitgestrooid.

5 comments:

Lu said...

Ik dacht al de mooie autotocht door de bergen te herkennen. Sumatra?

Erwin Kho said...

hihi Sumatra, Java, Bali! :-)

Laura said...

Ik heb je twee beeldverhalen gelezen/bekeken. Mooi en sfeervol! Wel lastig he, zo'n titel.

Anonymous said...

So. Hello, My name is Arno Nym.
First of all I like your blog.
I like your story again, and again your pictures makes me wanting to know more of the story;
and again it´s inspiring;
good job;
I am curious.

Anonymous said...

The title leaves me braintwisting:
light pollution.

Post a Comment