Wednesday, June 3, 2009

Over ziekenhuizen en kattenkracht

Mijn deadline van afgelopen dinsdag heb ik dus niet gehaald! Het korte verhaaltje 'Dichterbij' wilde maar niet dichter bij haar eind komen (pun intended), dus ben ik maar zijdelings met een ander verhaaltje begonnen; 'Nieuwe Kamers'. Een teaser daarvan was al te zien in mijn vorige post. De muur die daarin beschilderd heeft echter ook een cameo in 'Dichterbij', jawel! 

Om die reden besloot ik maar druk aan het werk te gaan met het uitwerken van de muurschildering als zelfstandig beeld, want ik vond 'm achteraf gezien niet zo overtuigend. Het moest namelijk een mural worden in een patientenkamer van een ziekenhuis, dus het mocht wel wat meer body hebben. 

Met behulp van illustrator, mijn-nog-steeds-naamloze-wacom-terwijl-mijn-barbeque-na-3-uur-al-een-naam-had-namelijk-Nelson en héél veel Cat Power luisteren kwam ik uit op bovenstaand beeld. En weet je wat, als ik óóit word opgenomen in een ziekenhuis, dan vind ik het helemaal niet erg om tegen zoiets aan te moeten kijken. Ook al krijg ik er bijna hooikoorts van.

luistertip: het ooooo zo mooie 'Werewolf' van Catpower of haar heerlijke cover van Oasis' 'Wonderwall' :-)
 

2 comments:

Lars said...

Leuke cover! Ben erg benieuwd naar de uitwerking van de muurschildering in je uiteindelijke werk.

From Earth said...

wouah! i love it! but still not able to handle dutch:(!sorry:) i'm trying!;)

Post a Comment