Friday, October 2, 2009

Aan het Einde van de Wereld wint een 48HFP Award!

Gisteren vond in de Moira de Awards Ceremony voor 48HFP Utrecht 2009 plaats en onze korte film 'Aan het Einde van de Wereld' heeft daarbij een award gewonnen voor Best Cinemagraphy. En daar ben ik trots op! We kregen kudos voor de consistent mooie shots en goed afgewerkte grading (die bij inzendingen vaak is afgeraffeld of simpelweg is vergeten).

Verder waren we genomineerd voor Best Sound Design en Best Use of Genre. Over het laatste vond de jury de keuze om, in een buddyfilm, de buddy in kwestie voor het grootste gedeelte buiten beeld te laten erg origineel.

Maar last but not least: we zijn runner-up geworden! De winnaar van dit jaar is uiteindelijk geworden: Gijs Veerhoek met de film 'Geen Zin' over een ruziënd stel, met Egbert-Jan Weber in de hoofdrol.

Ik moet toegeven: op het moment dat de twee teams (dus ik in mijn eentje!) naar voren werden geroepen voor de bekendmaking, werd het me toch íets te spannend. Maar de lovende woorden van de jury tijdens en na de ceremonie gaven me zo een kick, dat ik meteen door wilde gaan om nog meer filmpjes maken. Dus... Slufter anyone?

3 comments:

Lars said...

De award en nominaties zijn echt meer dan verdiend!

Mark Hasselnødder said...

Erg fijn! Toffe prijzen!

En de volgende keer doe ik gewoon wel mee! :)

karlijn said...

wat goed! gefeliciteerd!

Post a Comment