Saturday, October 17, 2009

... Gesloten Deuren

Feest! (of: "Succes!", zoals doctorFlo het zou zeggen)

Ik heb eindelijk weer een nieuw beeldverhaaltje af. En dat werd tijd ook. Het verhaal heet '... Gesloten Deuren' en jullie kunnen het lezen na de sprong:

... Gesloten Deuren – pagina 1
... Gesloten Deuren – pagina 2
... Gesloten Deuren – pagina 3
... Gesloten Deuren – pagina 4
... Gesloten Deuren – pagina 5
... Gesloten Deuren – pagina 6
... Gesloten Deuren – pagina 7

Ik heb er lang mee geworsteld; niet alleen vanwege de digitale inkleur techniek, maar ook omdat het verhaal zelf een vertelling is van een ervaring van iemand die me zeer dierbaar is.

Natuurlijk ben ik ook benieuwd wat jullie ervan vinden, dus, as usual: comments & critiques zijn altijd welkom (hieronder wellicht?)!

20 comments:

m.a.a.r.t.e.n.j.b. said...

Er, het is erg mooi geworden! Trots op zijn en snel ergens publiceren!

Florian Schroiff said...

Mooi, maar ik snap'm niet.

Ik zag net dat ik een comment op een erg oude post geplaatst heb omdat ik dacht dat het een nieuwe post was... lang verhaal.

Hier:
He Er, ken je eigenlijk deze blog al? http://projectwaldo.blogspot.com/

Hij leert hoe hij een strip digital kan inkleuren en schrijft over zijn proces.

Airwin said...

Project Waldo kende ik al via Tomasz :) Zijn stijl vind ik te mainstream, maar het process is wel erg interessant. En herkenbaar!

Wat betreft dit verhaal: ik laat vooral de hints voor zich spreken, maar het kan inderdaad zijn dat dat alsnog te vaag is. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik ben niet echt bewust van hoeveel mensen zo'n specifieke kennis hebben van het achterliggende onderwerp, dus ik laat het even uitspelen.

Mark Hasselnødder said...

Het ziet er uiteraard weer zeer netjes uit. Digitaal ingekleurd of niet, ik ben content!

En het verhaal, nee, ik vat 'm niet. Ik vind wel je opbouw goed, want ik zat letterlijk gespannen in mijn stoel. Maar ik ben bang dat ik er dus te weinig over weet om je hints te snappen. Of ik mis het gewoon net, dat kan ook...

Florian Schroiff said...

Heb het 3 keer gelezen omdat ik dacht dat ik iets mis, maar kan de hints ook niet vinden. Misschien zijn de hints te subtiel voor mij.

Airwin said...

Sjah, als je niks over eetstoornissen weet, dan gaan die hints idd compleet aan je voorbij... Ik denk er nog even goed over na!

Rena said...

Ik denk eigenlijk niet dat je veranderingen aan moet brengen in het verhaal. Vond het juist heel duidelijk. De chocoladerepen in bed zijn een heel goed metafoor voor boulimia. De vieze zoete lucht, de aangekoekte 'soep'. Ik begreep het meteen.
Wat een nare ervaring moet dat geweest zijn...

Airwin said...

Rena wint een prijs! :)

rikke said...

nice one! me like!

Rikke

Joachim said...

I like the visual style.

The pictures tell it all.

I want more.

Joachim said...

Tell me something from the other characters...

(in another story) please.

Remo said...

Mooi verhaal Erwin!
het was mij direct duidelijk.

Remo

Eva said...

Ik snapte hem ook niet, dacht wel dat het misschien met kots te maken had maar heb het niet gelinkt met boulimia. Ken ook niemand die het heeft of heeft gehad, dus weet er weinig van. Dacht dat het juist belangrijk voor ze was om het geheim te houden... i dunno.

mvh said...

Je karakters krijgen steeds meer karakter, dat schetsmatige werkt in je voordeel.

Kon niet helemaal on-bevooroordeeld meer naar het verhaal kijken nadat ik de blog-posts had gelezen, maar het gevoel aan het einde kwam zeker over.

Nathan said...

Wow, ik vind je tekeningen echt heel mooi. Gaaf om weer eens nieuw werk te zien.

Het verhaal snapte ik half, maar de commentaren hebben het helemaal verduidelijkt.
Ik ben wel geschrokken van die vieze pannen en vuilniszakken.

Rena said...

Maar Eva in het verhaal wordt het toch ook geheim gehouden? Het speelt zich af binnen gesloten deuren, de pan staat bovenin de kast etc.

Mark said...

Mooi! De stijl waarin het meisje getekend was viel me op, haar figuur met brede heupen en dunne onderarmen en -benen lijkt iets meer karikaturaal dan de jongensfiguren. Verder niet heel storend, ergens wel prettig juist omdat het meer karakter geeft.
Verder vind ik de laatste pagina erg mooi qua beeld en compositie en het feit dat er geen tekst nodig is.

Ditte said...

Mooi hoor :) De grijstinten werken hier fijn met de toon van het verhaal vind ik. Het verhaal nodigt naar mijn mening wel uit tot een vervolg, ben nu wel benieuwd naar wat er aan vooraf ging en wat er daarna nog gebeurde met bijvoorbeeld het personage dat niet in beeld was.
Ik snapte het verhaal wel meteen, maar dat komt geloof ik ook omdat je het mij vroeger al wel eens verteld had. Anders had ik er misschien eerst nog een scifi themaatje bij bedacht met rare alien substanties in de pan ;)

Hans said...

Gelukkig begrijp ik nu dat het niet het meisje zelf is die in de twee zakken is verpakt. pfoei... Boulimia? okay dan...

Swamp Thing said...

Iemand moest het mij uitleggen maar toen ik daarna je verhaal nog een keer ging lezen viel het kwartje als een mokerslag. Wat moet daar geleden zijn. Heel fraai verteld, elegant getekend. Enige puntje van kritiek : Brij (pag. 5, laatste plaatje) is met een lange ij. Verders: hulde!

Post a Comment