Thursday, April 15, 2010

Nieuwtjes


Terwijl het uittekenen van "Week" rustig voortzet gebeurt er van alles aan de zijlijn. Zo is het voorjaarsnummer van Zone5300 uit, met daarin o.a. mijn korte verhaal "... Gesloten Deuren"! De lettering voor deze publicatie is gedaan door meester stripletteraar Frits Jonker. Aan mijn eigen handschrift moet namelijk nog flink gesleuteld worden, wil het leesbaar en professioneel overkomen.

Edit: En er gaan ook nog bedankjes naar Eric v/d Heijden van Zone5300 voor zijn redactionele bijdrage op pagina 3!

Verder is mijn geliefde iMac overleden en door mijn eigen onoplettendheid heb ik hierdoor 3 weken aan werk verloren. Dat houdt in dat de pagina's die ik de afgelopen weken heb ingescand, geretoucheerd en kleurgecorrigeerd overnieuw kan doen. Vervelend, maar gelukkig niet fataal. Voortaan toch maar die Time Machine schijf aan mijn computer laten hangen...

Én, niet geheel onbelangrijk:

Mijn inzending "Elke Seconde Telt" voor de eerste editie van de BeNeLux Beeldverhalen Prijs is genomineerd en staat op de shortlist! In eerste instantie was het de bedoeling dat slechts de runner-up en winnaar bekend zouden worden gemaakt, maar "Als erkenning van de hoge kwaliteit van de inzendingen bij deze eerste editie van de prijs krijgt van 19-23 april de Top 5 van de shortlist een spread in NRC.NEXT."

Vanaf maandag 19 april wordt elke dag één van de strips uit de top 5 gepubliceerd in NRC.NEXT, waarbij vrijdag de 23e de winnaar bekend wordt gemaakt. In stripmakersland is de spanning om te snijden.

Wordt vervolgd!

4 comments:

kcherif said...

Beetje erg shit van je mac. Maar het goede nieuws maakt dat denk ik meer dan goed.

Florian said...

Hee! Gefeliciteerd met de nominering! Spannend! Duim, duim ;)

Jean-Louis Denis said...

I'm proud of you, and will keep my fingers crossed ( and until we know for sure, will not upset the gods...)

Luan said...

Wat megagoed!!
Ben vrijdag de 23e in NL dus wie weet valt er wat te vieren;) Drankje?

Post a Comment