Friday, April 23, 2010

We have a winner!

Vandaag is in de NRC.NEXT de winnaar bekend gemaakt van de eerste editie van de Benelux Beeldverhalen Prijs (BBP) en ik kan trots mededelen dat mijn inzending Elke Seconde Telt de eerste plaats heeft behaald. En dat is best prettig!

Eerder deze week publiceerde NRC.NEXT de drie eervolle vermeldingen (een ongetiteld verhaal door Jovan Bilbija, De Langste Dag door Kay Coenen, VWO door Robert van Raffe) en de runner-up Zuidas door Jan Cleijne & Jantiene de Kroon.

Heel veel lieve dankbare bedankjes gaan naar testlezers Florian Schroiff, Rob Kemerink en Eric v/d Heijden van Zone5300. En verder wil ik Joachim Stevens bedanken voor zijn ondraaglijke lijdensweg, dat mij afgelopen winter naar de apotheek leidde, alwaar ik bij de medicijnen een klokje meekreeg.

Morgenmiddag worden de prijzen uitgereikt in het Scryption museum te Tilburg. Dit gebeurt tijdens de officiële opening van de expositie van de 40 beste inzendingen van de BBP 2009. Vanaf zondag 25 april is de expositie ook door het publiek te bezichten. Gezien de hoge kwaliteit van de inzendingen en de enorme diversiteit aan vertel- en tekenstijlen is deze expositie zeker een bezoekje waard!

Elke Seconde Telt is in de NRC.NEXT editie van vandaag (vrijdag 23 april) te bewonderen.

13 comments:

Florian said...

Gefeliciteerd!!! Ik ga zó de krant kopen. (De winkels zijn nog niet eens open.) En jij zit op dit moment in Hilversum in een TV-studio en legt het verschil tussen "strip" en "beeldverhaal" uit :)

Dennis said...

Tof!! Gefeliciteerd!! 'Best prettig' zegt ie erbij... hahaha!

Lot said...

Gefeliciteerd! Daan smste vanmorgen dat je bij Arie Boomsma al aan tafel was aangeschoven, leuk zeg!

Astrid said...

Hey Erwin!

We hebben elkaar al een tijd niet gezien en ineens zag ik je hoofd voorbij flitsen bij Goedemorgen Nederland! (Je ziet er goed uit ;))
Wat onwijs cool dat jij die prijs in de wacht hebt gesleept! Echt helemaal te gek!
Gefeliciteerd en geniet er van!
Ik ga straks meteen NRC Next halen!

Luan said...

Megamegamegacool!! Veel liefs van een trots nichtje;)

Remo said...

Wow echt super te horen dat je hebt gewonnen!
Gefeliciteerd !!!!

conny said...

super gefeliciteerd Erwin!! I like!

Anonymous said...

That's the way - aha, aha - I like it!!!
Congratulations. Such a cool ... whatever. I like.
Greetz,
Mario

karlijn said...

Heel erg mooi! Super gefeliciteerd!

Eva said...

schmerwin rules! straks even uitzending gemist kijken, spannend!

Anonymous said...

Van harte gefeliciteerd met de eerste plaats! Ik ga straks een krantje kopen om de strip te lezen, maar ik kan al zeggen dat je tekenstijl me zeer aanspreekt. Wellicht tot morgen bij de opening/prijsuitreiking.

Jovan Bilbija

BAGGERMAN said...

Tof man, van harte!

Anonymous said...

Lang leve uitzending gemist!
Lang leve Erwin Koh!
(dat doe je leuk hoor, zo op de tv!)
Gefeliciteerd!

kus,
Marieke Haandrikman

Post a Comment